Dag 3

10 juli 2017 - Gobabis, Namibië

Lieve allemaal,

Zo ik ben nu drie dagen hier en we doen hier zoveel dat het al langer lijkt dat ik hier ben. Ik schrijf nu maar weer want anders vergeet ik veel te delen omdat het allemaal zoveel is.

Gisteren was het zondag en zijn wij naar de kerk gegaan die 50 jaar bestond, dit was een dienst waar erg veel mensen waren, heel mooi! Veel zingen en toespraken ook foto's gekeken van vroeger hoe de gemeente toen was! Ze hadden een grote taart met 50 kaarsjes die werden aangestoken en uitgeblazen! Het was een mooie ervaring en goed om bij te zijn! Na de dienst hebben we met iedereen gegeten en toen zijn wij naar huis gegaan! Daar hebben we gerust.

Aan het einde van de middag hebben we een naaimachine gebracht naar een mevrouw in de armenwijk, haar werk is kleren maken! Maar haar naaimachine is kapot gegaan dus zij kon haar werk niet meer doen, ze had al wel in het voren gewerkt met stof knippen enz. Ze bad veel voor een nieuwe naaimachine. Gijsbertha en Jaclouis wisten dat haar naaimachine kapot was dus zij hebben er een gekocht van het geld wat iemand daarvoor had gegeven! Die vrouw was zo blij met haar naaimachine nu kon ze weer verder aan het werk! :-)

Vandaag is het dus maandag, ik werd om half zeven wakker heb lekker gegeten! En om negen uur zijn Gijsbertha en ik scholen gaan bezoeken, spullen langsbrengen, sponsor kinderen bezoeken kijken hoe het met hen gaat. En zijn we naar het ziekenhuis gegaan daar hebben wij knuffels gebracht naar de kinderen met tbs! Oh die kinderen waren zo gelukkig met hun knuffels! Zo klein gebaar en toch al zo blij ermee! Het was een volle maar hele mooie ochtend, zoveel gezien van die kinderen op school, de klassen en alles! Onderweg zagen we kinderen in het vuilnis spelen zijn hadden een huisje gemaakt wat er erg grappig uit zag! Zij waren er blij mee! Veel om van te leren, wij hebben zoveel spullen wanneer zijn wij dankbaar en wanneer hebben wij genoeg?

Tussen de middag hebben we thuis gegeten en na het eten ben ik met Jaclouis de straatkinderen gaan zoeken! Gijsbertha ging twee juffen begeleiden dit was voor mij niet zo interesant om mee te gaan dus ging ik met Jaclouis mee! We reden rond met de auto opzoek naar die straatkinderen, we vroegen aan een jongen van de beveiliging waar ze waren en hij wees ons samen met 1 straatkind de weg! We liepen helemaal door de bosjes, tussen erg veel vuilnis door, helemaal buitenaf van de mensen! En daar zaten stuk of acht straatkinderen onder de boom! We hebben met hen gepraat! En Jaclouis heeft voor hen gebeden, want hun leven is moeilijk, erg moeilijk! Ze eten max. twee keer per week iets! Die jongen die ons de weg wees haalde nog meer kinderen erbij en uit eindelijk waren er twaalf straatkinderen. We vroegen aan hen waar hun ouders zijn en de meeste van de ouders zijn weg en niet thuis! Ze gaan dus ook niet naar school toe! Er lag onder de boom een zieke jongen hij had een steek van een mes in zijn hoofd. Dit zag er niet zo goed uit. Deze kinderen gaan ook petrol snuiven om zich beter te voelen! Erg triest! Morgenochtend zullen we deze kinderen om negen uur bij de bibliotheek weer ontmoeten en dan krijgen ze vlees! Het plan is om hun vertrouwen te winnen zodat we ze kunnen helpen weer naar school te gaan, of te gaan werken! En om ze in contact te brengen met het evangelie! Daarom was het zo mooi om met hen te bidden! Voor God is niks te wonderlijk en juist zij hebben Hem zo hard nodig! Degene voor wie het gebed geef ons heden ons dagelijks brood geen gewoonte is om te bidden maar een nood! Het mooie was, ze vroegen ons om niks maar waren afwachtend voor wat wij kwamen doen en zeggen!

Goed dit was het weer voor vandaag! Wij gaan zo eten en vroeg slapen! Zodat we morgen weer lekker verder kunnen werken! Tot snel!

1. Marline Boom:
    10 juli 2017
    Wat leuk om je reis zo te volgen door de verhalen en foto's! Ik wens je een hele fijne en gezegende tijd, geniet ervan!
  2. Dora Schouten:
    10 juli 2017
    Mooie verhalen, Gera. Ga zo door!