Terug van weggeweest :-)

5 november 2019 - Gobabis, Namibië

Hey lieve mensen,

wij zijn intussen weer terug in Gobabis. Oost west, thuis best.

Na een lange dag reizen reden wij maandagavond Gobabis binnen. En als welkom begon het te regenen. Heerlijk thuis komen.

De afgelopen week in Swakopmund was heerlijk. Wij hebben ontzettend genoten van de stilte en de rust.

Het huisje waar wij verbleven bestond uit losstaande huisjes. Twee slaapvertrekken en een keuken/woonvertrek. Dit was een mooie plek.

Zo fijn om op een plek te zijn waar het volkomen stil is en waar je alleen de wind hoort. Het was goed om een week weg te zijn. Niks te hoeven doen. Even een week geen zorgen van anderen aan je hoofd. Een week waarin we als familie een gezellige tijd samen konden hebben. :-)

Dinsdag was Gijsbertha jarig. We zijn die dag naar zee geweest. Het was nog wel wat fris. De zee is te koud om in te zwemmen eigenlijk maar pootje baden is ook lekker. Uitwaaien aan het strand is echt het meest fijne wat er is volgens mij. Het geluid van de golven in combinatie met de wind en de zon is toch echt perfect! In de middag hebben wij onze lunch gegeten bij een gezellig restaurantje. Hier zongen de bedienden verjaardagsliedjes voor Gijsbertha. Echt leuk hoe enthousiast ze dat deden!

Het was fijn en bijzonder om samen Gijsbertha haar verjaardag te kunnen vieren. De laatste keer dat we dat deden was in Nederland en dat was al lang geleden. Extra genoten van deze dag.

De hoogtepunten van onze vakantie waren voor mij de dingen die we samen deden.

Zo zijn Gijsbertha en ik wezen paardrijden. Samen met een gids gingen we voor een uur het maanlandschap in. Expres vroeg in de ochtend, van half negen tot half tien. Het word al vroeg warm en anders is het niet meer zo lekker om buiten te zijn. Helemaal op de vlakte brand de zon. Dit was voor mij de eerste keer dat ik op een paard gereden heb. Ik vond het echt heel erg leuk om te doen! Super ontspannen en relaxt. De omgeving waar we reden was ook heel mooi. :-)

In de tijd dat wij paardreden heeft Adam pony gereden. Dit was voor hem nou echt heel erg leuk.

Aan het einde van de middag op woensdag zijn we wezen zwemmen. Dichtbij de plek waar wij verbleven was een lodge met een groot zwembad. Er was niemand die daar aan het zwemmen was dus wij hadden ons eigen privé zwembad. De kinderen zijn net kleine waterratjes dus genieten enorm van zwemmen. Dat maakt het voor ons ook extra leuk! Nadat we uitgezwommen waren hebben we heerlijk thuis gegeten.

Slapen was geen straf in die slaapvertrekken want echt die bedden lagen zo lekker! Als je zo’n bed hebt kan je er bijna in gaan liggen en er een winterslaap ofzo houden. Maar goed dat is niet aan de orde.

Op vrijdag vertrokken wij uit het huisje en gingen naar een huis aan zee in Swakopmund zelf. Dit was een 10 persoonshuis. Het weekend verbleven we in dat huis. Vanuit de woonkamer kon je de zee horen. Eigenlijk is het de oceaan maar iedereen zegt de zee dus dan zeg ik dat automatisch ook.

Vrijdagmiddag heb ik heerlijk een uur gewandeld langs het water. Ontzettend rustgevend. Natuurlijke stilte is iets fijns. Zo fijn dat je dat het liefst vaker zou willen ervaren.

Vrijdag aan het einde van de middag kwamen de ouders van Jac-Louis ook aan bij het huisje samen met Jac-Louis zijn zusjes en broertje. Gijsbertha en ik hadden intussen al eten gekookt dus we konden al snel lekker samen eten.

Dit weekend was een weekend waarin wij de verjaardagen van Gijsbertha, de vader en het broertje van Jac-Louis vierden. Een weekend vol dankbaarheid voor alles wat wij hebben. Het was goed om zo samen te zijn.

Op zaterdagochtend arriveerde oom Flip ook. Hij is ook het weekend gebleven. Perfecte plek om door te brengen met familie. De kinderen kunnen lekker buiten spelen. Wanneer je maar wilt kan je naar de zee, want je hoeft er alleen maar de deur voor uit te lopen. Dit was nou echt genieten. :-)

Op maandagochtend vertrokken wij om negen uur uit Swakopmund. Wij zijn doorgereden naar Walvis Baai. Hier wilden wij Dune 7 beklimmen. Jac-Louis, Adam en ik hebben een poging gedaan. Toen we op de helft waren zijn we weer naar beneden gegaan. Het zand was te heet onder onze voeten om nog door te kunnen gaan. Het brandde vreselijk. Alsnog was het een toffe ervaring.

Op hetzelfde terrein kon je met een gids quad rijden door de duinen. Jac-Louis en ik hebben dat gedaan. Dit was erg cool! Wilde het heel graag een keer doen. Had alleen niet verwacht dat het daar zo warm zou zijn. Eigenlijk wel logisch want het is woestijn. Bijzonder mooi die hele tour erdoorheen. Aan het begin vond ik het quad rijden wel een beetje eng hoor. Soms moet je keihard gas geven omdat je anders vast blijft zitten in het zand. En als je dan bovenop zo’n duin bent en je moet er vanaf ga je echt hard. Maar goed, alles is goed gegaan en ik heb ervan genoten. Het was erg leuk om samen met Jac-Louis te doen. :-)

Toen wij terug kwamen van onze tour mocht Jac-Louis samen met Adam nog een rondje rijden. Dit vond Adam natuurlijk ook helemaal cool! :-)

Voor alles is een tijd. Zo was het tijd voor ons om weer terug te gaan naar Gobabis. Het is goed om weer thuis te zijn. We kijken dankbaar terug op een hele mooie en goede vakantie. Mooie herinneringen blijven.

Nu is het nog een weekje werken en dan zullen wij volgende week woensdag weer naar het vliegveld gaan. Dit keer om mama, mijn zus Heintje en baby Joël op te halen. Wij tellen af! :-)

Ik heb nieuwe foto’s toegevoegd.

Dankjewel voor alle lieve reacties. Goede week en succes met alles!

Liefs van Gera

1. Thamara:
    5 november 2019
    💪💜
  2. Carla:
    13 november 2019
    Hoi Gera,
    Weer een mooie blog van je gelezen.
    Geniet nog van de laatste weken daar met allemaal lieve mensen om je heen en kom dan met een koffer vol met herinneringen en prachtige ervaringen en inzichten terug naar het koude kikkerlandje Nederland. Ook hier zul je verwelkomt worden door allemaal lieve mensen en ga je met deze ervaringen aan de slag. Het heeft je leven zeker verrijkt en daar ga je gebruik van maken in je privé en werk.
    Als de Tom-Tom zegt” indien mogelijk keer om” zou ik daar nog maar eens over nadenken 😉 veel liefs Carla