Veilige heenreis :)

8 juli 2017 - Gobabis, Namibië

Lieve allemaal,

Vanochtend om kwart voor zes ben ik aangekomen in windhoek! Hoe het was om voor de eerste keer te vliegen en dat alleen, het was echt een geweldige uitdaging! Mijn vader heeft mij naar Frankfurt gebracht en is meegelopen tot de douane! Het viel me alles mee, want het was allemaal zo goed aangegeven, dus het liep vanzelf waar je heen moest enz!

Om kwart over 8 zat ik in het vliegtuig helemaal op de achterste rij, niet naast het raam!

Naast mij zat een jongen die ook alleen reisde, het viel op dat in het vliegtuig veel alleen reizende jongeren zaten! Om half negen zouden we de lucht in vliegen, maar omdat er onweer in de lucht zat ergens anders in Duitsland hadden we vertraging. En uit eindelijk vlogen we rond negen uur denk ik de lucht in! Echt het opstijgen was geweldig! Het was erg helder dus je kon alles zo goed zien! De zon ging onder dus we hadden een hele mooie roze lucht met dikke, witte, wolken erboven!

En toen was het donker, en begon het vliegen saai te worden. Slapen werd hem ook niet aangezien het een super krap vliegtuig was.  Ik zat op de achterste rij, tegen de wand van het toilet aan dus dat was niet de meest fijne plek qua luchtjes. De man voor me bedacht te gaan slapen en gooide z'n stoel naar achteren waardoor ik letterlijk klem zat tussen zijn en mijn stoel, dit zorgde voor een lachbui bij mij en die jongen naast me(jongen zonder naam).

Goed ik heb dus die nacht niet geslapen en ik kan je zeggen dan duurt de nacht en de vlucht heel lang! We hadden erg veel turbelentie wat niet fijn was, werd er misselijk van! Het vliegen zelf vond ik niet eng ik dacht gewoon ik zit in een trein die heel hard over het spoor raast. Ja het is echt wel een avontuur en het geeft een kick om het alleen te doen!

En wat was ik blij toen ik eindelijk mijn koffers had en Gijsbertha, Jaclouis en Adam zag! Wat heerlijk om weer samen te zijn en wat een geweldig om hun kindje Adam te ontmoeten. Ja hij is in het echt nog veel en veel liever en schattiger dan op de foto's.

Catharine een meisje die in het noorden van Namibië verbleef voor een poos, was er ook zij reed mee naar gobabis waar zij in de krottenwijk woont, we hebben haar daar afgezet! En heb toen gelijk stukje van de krottenwijk al gezien, praat er later meer over als ik meer gezien heb! Maar eerste indruk is: shoking! Maar zo mooi als je daar mag werken en je naasten mag helpen in de naam van Jezus! En dat je het werk dat je doet, doet voor Hem! Ondanks dat het moeilijk is!

Verder vandaag beetje boodschappen gedaan, huis bekeken, geluncht met de oom van Jaclouis en geslapen! Ik ga nu zo ook lekker slapen want ben goed moe!

Het weer is fijn, vanochtend koud drie graden toen ik uit het vliegtuig stapte, vanmiddag was het 25 graden. Ik vond het erg warm de mensen om me heen niet, want die lopen in lange mouwen en vesten enz. Erg grappig om te zien! Nu is het hier al weer afgekoeld en is het rond de tien graden! Om half zes is het ook al bijna donker! Dus echt winter voor hier! Maar het goede weer voor mij! Morgen hopen we naar de kerk van de zwarte mensen te gaan want die bestaat 50 jaar ze hebben een speciale dienst van 9-1/2 ongeveer! Vertel daar later meer over!

Voor nu iedereen fijne en goede zondag! En tot snel hopen we!

1. Dora Schouten:
    8 juli 2017
    Mooie foto Gera met Adam. Geniet ervan!!!